Friday, September 20, 2024

71 de toamne

Cu tine în minte pășim împreună în cel de-al 71-lea an al vieții tale ... Cu tine de mână mă îndrept înspre ziua de maine. Cu speranță, cu dorința fierbinte de mai bine, de mai ușor ... 

De ziua ta mă coplesesc amintirile. Bucuria imensă pe care ți-o aducea fiecare concediu la mare.  Bucatele minunate pe care le pregăteai la sfârșitul fiecărei zile (abia așteptam să deschizi seara ușa de la camera noastră să ne întrebi “Cartofi prăjiți? Sau piure?”). Plimbările pe faleza de la Constanța - la deal și la vale pană se întuneca de-a dreptul și nu mai vedeam marea, doar îi auzeam ecoul ... 


Mereu am iubit gropițele din obrajii tăi slăbuți, și ochii tăi minunați în care se deschide parcă tot cerul ... Am iubit întotdeauna dragostea ta de adevăr, dreptatea, și directitudinea și onestitatea desăvârșite. Am iubit până și cicatricea ta adâncă de pe piept - în secret îmi doream și eu una și pană la urma viața mi-a daruit-o și mie. Un semn de durere dar și de tărie ... 


Mi-aduc aminte ce multă fericire îți aducea tata și ce imensă era dragostea dintre voi, chiar și în zilele cele mai grele ... Mi-aduc aminte de mulți ani frumoși, de seri în familie unde urmăream cu toții vreun serial sau când jucam cu toții Rummy sau tu cu tata, table ... Viața era grea în afară, dar ușoară între noi, pentru că apropierea și dragostea erau mari ... Asta țin cu mine, în inimă cât voi trăi! 



Când viața era mai ușoară, poate, 
și poate fără prea multe griji ...

Trăiesc din amintirile astea zilnic și nu-mi doresc nimic mai mult decât să ne ofere viața în continuare oportunități în care să ne facem altele, noi amintiri, din capitole noi care ni se deschid abia de acum înainte. 


Te iubesc, mama, mai mult decât orice cuvânt din orice limbă poate să descrie. Mi-ai dat onestitatea și puterea ta, chiar dacă nu mi-ai dat gropitele și nici culoarea ochilor. Te iubim cu toții și vrem să ne trăiești sănătoasă și fără griji în continuare ... 


La mulți ani sănătoși, cu putere și ușurință ... 


No comments: