Thursday, February 11, 2021

O Nouă Zi. Un Nou An.

Sunt oameni in viața noastra pe care nu îi alegem - părinții, frații, surorile ... Ne sunt dați și fie că ne place, fie că nu ne place, vor face mereu parte din viața noastră. Într-un fel sunt parte intrinsecă din cine suntem și suntem parte și noi din cine sunt ei ... Acești oameni sunt organic integrați în materialul din care suntem făcuți; suntem atât de aproape, prin sânge, că mă întreb câteodată dacă ne mai aducem aminte cum “ne-am întâlnit”, de unde venim fiecare, care ne sunt intențiile, visele ...


Sunt oameni pe care îi alegem noi - prieteni, colegi, cunoștințe, soți sau soții. Care nu au obligații de sânge de a ne fi aproape și nici noi nu avem față de ei. Când relațiile cu aceștia durează ani și ani ... și ani ... putem spune că am ales bine. 


Apoi mai este o categorie de oameni - cei nealeși de noi, dar aleși de cei care ne sunt aproape, sau cei din familia noastră. Rude prin alianță, ii denumim. Așa căpătăm cumnati și cumnate, nași, câteodată veri si verisoare. Aceștia sunt o categorie mai aparte - nu i-am ales și nu ne-au ales nici ei, dar nu sunt aleși nici de soartă, ca rudele de sânge, deși într-un fel ... sunt ... aleși de rudele de sânge. 


Cumnatul meu a apărut în viața mea acum circa 25 de ani. 25! Eram alți oameni atunci, parcă despărțiți de cine suntem astăzi de veacuri de evolutie! 


Astăzi, de ziua lui, mă gandesc cu drag la acești 25 de ani! Deși nu ne-am ales unul pe altul, am făcut parte din aceeași familie de 25 de ani. E interesant cum se împletesc drumurile vieții! 

Până acum 25 de ani, noi nu existam din punctul nostru de vedere individual. Și astăzi, după 25 de ani, nu-mi pot imagina familia noastră fără el ...Am fi mai nu numai mai puțini, dar am fi și mai puțin ... cu siguranță mai altfel pentru că ne-ar lipsi tot unicul pe care îl poate aduce doar el. 


Mă gandesc astăzi la momentele de bucurie din acești ani și la cele mai triste - toate petrecute alături, în aceeași familie: petreceri, vacanțe la mare, concedii, nunți, pierderile celor dragi, divorțuri, cariere, multiple locuințe în care ne-am simțit în familie, mese bogate împărtășite la multe ocazii deosebite ... Gânduri bune si de dor, mai cu seamă de bine, pe care ni le-am urat peste ani. Totul, toată această viață culminând cu cei doi copii minunati pe care ni i-a adăugat familiei noastre, rotunjind-o și făcând-o cu adevărat completă. 


Când o alianță de acest fel durează peste ani și ani nu poți sa fii decât recunoscător și să admiri constanța și dragostea acestor rude alese de a rămâne lângă noi și a contribui zilnic la materialul unic ce alcătuiește familia noastră dodoloață. 


La mulți ani, Gabi! Multă sănătate și mulți ani înainte împreună cu noi toți ...


No comments: